جستجو
با رعایت مقررات تعیین شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا به حفظ سلامتی خود و هم میهنانمان و انجام وظیفه ملی در قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا و ریشه کن کردن آن کمک کنیم
اطلاعیه ها

تکمیل اطلاعات پرونده دفاتر در سامانه مدیریت خدمات مکارم شرق ایرانیان آغاز شد

اطلاعیه شماره 2

با توجه به انتشار نسخه آزمایشی سامانه مدیریت خدمات شرکت مکارم شرق ایرانیان و ارسال پیامک اطلاع رسانی و رمز عبور از طریق سامانه پیامکی این شرکت، دفاترپیشخوان خدمات دولت شهری در استانهای منتخب به سامانه مدیریت خدماتاین شرکت به نشانی https://msisp.ir مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کرده اند.

درادامه کاراطلاعات اخذ شده برای تخصیص دستگاه کارت خوان دراختیار شرکت پرداخت الکترونیک طرف قرارداد با این شرکت خواهد شد تا نسبت به اخذ تاییدیه شاپرک و کد پذیرندگی و نصب دستگاه اقدام لازم بعمل آید.

با تشکر از دفاتری که مشکلات نسخه آزمایشی را تحمل و ما را یاری کردند.

پشتیبانی فنی مکارم شرق ایرانیان

۱۱ آذر ۱۳۹۹

بروز رسانی پروفایل کاربری دفاتر پیشخوان دولت

بنام خدا

اطلاعیه شماره 1-

هدف ما تامین خدمات متنوع، گسترده و مستمر با ایجاد دسترسی فراگیر دفاتر به این خدمات بر اساس ظرفیت های موجود می باشد.

مفتخریم به اطلاع کلیه دارندگان پروانه دفاتر برسانیم پس از تاییدیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شماره ۱۰۰/۱۳۲۵۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۳ بعنوان تامین کننده خدمات دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدامات و سرمایه گذاری های مورد نیاز در خصوص تامین زیرساخت های سخت افزاری،ارتباطی و تهیه سامانه مدیریت خدمات(درگاه خدمات) با قابلیت های مناسب برای ذینفعان، خوشبختانه این توفیق را داشتیم  که در سریعترین زمان ممکن در شرایط موجود امکانات لازم را برای دسترسی کلیه دفاتر مهیا نماییم.لذا بدینوسیله از کلیه دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای بروز رسانی و تکمیل اطلاعات موجود درپرونده( پروفایل) خود در سامانه مدیریت خدمات این شرکت، دعوت بعمل می آوریم.

با تشکر و سپاس از همکاریتان

روابط عمومی شرکت فناوری اطلاعات مکارم شرق ایرانیان

تلفن تماس: 91091447-021 (ده خط)

کانال ارتباطی ما در پیام رسان بله https://ble.ir/msisp

صندوق پست الکترونیک: info@msisp.ir

۲ شهريور ۱۳۹۹

اخبار
اعلام اسامی تامین کنندگان دارای مجوز به ادارات کل مناطق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

اسامی 4 شرکت دارای مجوز تامین کنندگی خدمات در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طی نامه شماره 100/54769 مورخ 1399/08/28 مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت به ادارات کل مناطق 8 گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استانها اعلام و به ادارات کل مناطق همکاری با شرکت های مذکوربرای توسعه خدمات در دفاترتاکید شده است.

اسامی چهار شرکت دارای مجوز از سازمان عبارتند از:

-شرکت تجارت الکترونیک فرهیختگان برتر

-شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان

-شرکت توسعه اطلاعات و ارتباطات آتی ساز 

-شرکت فناوری اطلاعات مکارم شرق ایرانیان

کد خبر ۵۰۱
اعلام اسامي تامين کنندگان داراي مجوز به ادارات کل مناطق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي
نتایج ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات(ICT) روستایی

برای اطلاع از نتایج اینجا کلیک کنید

کد خبر ۴۰۳
نتايج ارزيابي و رتبه بندي دفاتر پيشخوان خدمات و دفاتر ارتباطي و فناوري اطلاعات(ICT) روستايي
وضعیت کیفیت اینترنت کشور

گزارش وضعیت کیفیت اینترنت کشور توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد

برای مطالعه این گزارش مفید و جالب اینجا کلیک کنید

 

کد خبر ۴۰۲
وضعيت کيفيت اينترنت کشور
تعرفه خدمات ابلاغ شده دستگاهها به دفاتر پیشخوان منتشر شد

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات از تعیین تعرفه ۲۵۰ خدمت دستگاههای اجرایی و ابلاغ آن به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به اینکه این خدمات از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، شناسه خدمت دریافت کرده اند، گفت: از بین ۲۵۰ خدمت ابلاغ شده، تعرفه ۱۲۹ خدمت از سوی کارگروه تنظیم بازار سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تعرفه سایر خدمات نیز از سوی رگولاتوری و براساس مصوبه ۲۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده است.

وی اظهار کرد: براساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از این پس، توزیع خدمات در بین دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی براساس نتایج ارزیابی و رتبه بندی الکترونیکی این دفاتر در رگولاتوری انجام می شود.

حی شاد درباره دسته‌بندی و توزیع خدمات از سوی دستگاهها تصریح کرد: برخی از دستگاهها برای خدمات خود دسته بندی A,B,C یا طلایی، برنزی و نقره ای دارند و براساس معیارهای خاصی این خدمات را در بین دفاتر پیشخوان دولت توزیع می کنند. ما در حال مذاکره با دستگاههای مختلف هستیم تا معیارهای رتبه بندی شان را با شاخصهای ارزیابی و رتبه بندی رگولاتوری یکسان کنند و براساس نتایج حاصل از این رتبه بندی، خدمات در بین دفاتر پیشخوان و ICT روستایی توزیع و به مردم ارایه شود. تعرفه خدمات قابل ارایه دستگاههای اجرایی در دفاتر پیشخوان را در اینجا می توانید مشاهده کنید.99/08/14

کد خبر ۴۰۱
تعرفه خدمات ابلاغ شده دستگاهها به دفاتر پيشخوان منتشر شد
دیوان عدالت اداری حکم داد؛ ابطال تعیین تعرفه دفاتر پیشخوان بدون تصویب کمیسیون تنظیم مقررات

به گزارش خبرنگار مهر با شکایت سازمان بازرسی کل کشور موضوع ابطال نامه شماره ۳۸۶۶۵؍۹۶؍۳۷۰-۱۱؍۹؍۱۳۹۶ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (وزارت صنعت، معدن و تجارت) با موضوع تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی کشور در دیوان عدالت بررسی شد.

در گردش کار این پرونده آمده است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به موجب نامه شماره ۳۸۶۶۵؍۹۶؍۳۷۰-۱۱؍۹؍۱۳۹۶ اقدام به تعیین و ابلاغ تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک در سال ۱۳۹۶ نموده است در حالی که:

۱- مطابق بند (پ) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران (از ابتدای سال ۱۳۹۶ زمان آغاز برنامه ششم توسعه) تعرفه ارائه پیشخوان خدمات دولت الکترونیک باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برسد.

۲- ادله قانونی اقدام فوق طی نامه شماره ۲۰۴۱۱۵؍۵۱۱-۲۵؍۸؍۱۳۹۸ از آقای تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان استعلام گردید که ایشان در نامه شماره ۲۷۵۴؍۱؍۳۷۰؍ م -۱۷؍۹؍۱۳۹۸ با استناد به تبصره ۳ ماده واحده قانون اصلاح تعزیرات حکومتی و اختیار دولت در اصلاح تصمیمات مراجع قیمت گذاری، اقدام فوق را در چارچوب هجدهمین مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغی به شماره ۴۸۰۲۱-۱۶؍۴؍۱۳۹۴ دانسته و ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و سازمان حمایت را به عنوان مراجع دارای صلاحیت در تعیین قیمت کالاها و خدمات مورد اشاره در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ برشمرده است.

اولاً- تعیین و ابلاغ تعرفه‌های دفاتر پیشخوان به واسطه نامه شماره ۳۸۶۶۵؍۹۶؍۳۷۰ رئیس وقت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در تاریخ ۱۱؍۹؍۱۳۹۶ اتفاق افتاده است که بعد از سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بوده و از ابتدای سال ۱۳۹۶ و با شروع برنامه ششم توسعه به صراحت بند (پ) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه تعرفه ارائه پیشخوان خدمات مزبور باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برسد.

ثانیاً: - از متن نامه شماره ۳۸۶۶۵؍۹۶؍۳۷۰-۱۱؍۹؍۱۳۹۶ چنین مستفاد می‌شود که درخواست طرح شده از سوی «کانون انجمن‌های کارفرمایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت» به عنوان یک نهاد غیردولتی منجر به تعیین و ابلاغ تعرفه‌های دفاتر پیشخوان توسط سازمان حمایت شده است، مطابق پاسخ سازمان یاد شده «کلیه خدماتی که حسب قانون، تعیین نرخ آنها به کمیسیون، شورا یا یکی از دستگاه‌های اجرایی دولتی محول شده است می‌بایست بر اساس فرآیند ابلاغی مصوبه ۴۸۰۲۱-۱۶؍۴؍۱۳۹۴ تعیین قیمت گردند» در حالی که اساساً کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص خدمات دفاتر پیشخوان در آن زمان نرخی تعیین نکرده است که در چارچوب مصوبه ۴۸۰۲۱-۱۶؍۴؍۱۳۹۴ و منبعث از تبصره ۳ ماده واحده قانون اصلاح تعزیرات حکومتی، توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفته و با افزایش ۶ درصدی مواجه شود. لذا اقدام سازمان مزبور در تعیین تعرفه‌های یاد شده از چارچوب مصوبه مورد اشاره نیز خارج است.

بنا به مراتب تعیین و ابلاغ تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان خدمات دولت به موجب نامه شماره ۳۸۶۶۵؍۹۶؍۳۷۰-۱۱؍۹؍۱۳۹۶ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای سال ۱۳۹۶ مغایر با بند (پ) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه و خارج از حدود اختیارات سازمان موصوف بوده و ابطال آن (به صورت فوق العاده و خارج از نوبت) با لحاظ ماده ۱۳ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری در هیأت عمومی آن دیوان مورد تقاضا است.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱؍۷؍۱۳۹۹ با حضور معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آرا به صدور رأی مبادرت کرده است.

کد خبر ۳۰۲
ديوان عدالت اداري حکم داد؛ ابطال تعيين تعرفه دفاتر پيشخوان بدون تصويب کميسيون تنظيم مقررات
از سوی رگولاتوری نتایج رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان دولت اعلام شد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از اعلام نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شش ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از مجموع ۷ هزار و ۹۴۳ دفتر پیشخوان خدمات دولت، ۴ هزار و ۱۴۱ دفتر پیشخوان اطلاعات خود را در سامانه رتبه‌بندی ثبت کرده‌اند و پرونده الکترونیکی ارزیابی و رتبه‌بندی این دفاتر نهایی شده است.

وی درباره مشارکت دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۳۰ دفتر پیشخوان شهری و هزار و ۳۱۳ دفتر ICT روستایی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۶۰ دفتر پیشخوان شهری، یعنی ۵۸ درصد این دفاتر و ۲۶۹دفتر ICT روستایی یعنی ۲۳ درصد، در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان ثبت‌نام و خوداظهاری کرده‌اند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود: در بخش دفاتر پیشخوان شهری ۲ هزار و ۷۰ دفتر رتبه یک، هزار و ۶۰۰ دفتر رتبه دو و ۲۰۲ دفتر رتبه سه و در بخش دفاتر ICT روستایی ۱۴۵ دفتر رتبه یک، ۸۹ دفتر رتبه دو و ۳۵ دفتر رتبه سه را کسب کرده‌اند. علاوه بر این، بیشترین آمار ثبت دفاتر پیشخوان مربوط به مناطق مرکزی، جنوب غرب، جنوب شرق و غرب بوده است.

حقی درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: خوداظهاری دفاتر براساس مستندات، دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و عدم دریافت امتیاز منفی درکمیته‌های رسیدگی به تخلفات از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان است که بررسی مستندات و تایید امتیازها در کارگروهی متشکل از نمایندگان مناطق و ستاد رگولاتوری بررسی می‌شود و تایید امتیازها و مستندات توسط مناطق نه‌گانه سازمان صورت می‌گیرد.

وی در مورد اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات و ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دسته‌بندی و ارایه خدمات دستگاهها براساس رتبه‌بندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است.

حقی در ادامه گفت: به منظور دستیابی به این اهداف، رگولاتوری براساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان را راه‌اندازی و به دفاتر پیشخوان در مورد خوداظهاری در این سامانه اطلاع‌رسانی کرد که پس از پایان مهلت ثبت‌نام، ارایه مستندات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان انجام شده است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات درباره دفاتری که برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان اقدام نکرده‌اند، عنوان کرد: برای دفاتر پیشخوانی که در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی رگولاتوری، مشارکت نکرده‌اند حداقل امتیاز در نظر گرفته شده و رتبه سه را کسب می‌کنند و از این به بعد براساس این رتبه، خدمات قابل ارایه دستگاهها در میان آنان توزیع می‌شود. دفاتری که در ارزیابی شش ماهه اول سال ۹۹ شرکت نکرده‌اند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک خود می‌توانند در ارزیابی و رتبه‌بندی شش ماهه دوم سال ۹۹ شرکت کنند.

یكشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹

کد خبر ۳۰۱
بایگانی مدارک هویتی مشتریان توسط دفاتر پیشخوان غیرقانونی است

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام کرد: دفاتر پیشخوان هنگام ارایه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف براساس مصوبه "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی" برخورد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی‌شاد افزود: ارایه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیم‌کارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده‌گذاری (سجام) و ... نیاز به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده علاوه بر بازرسی و کنترلهای دوره‌ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته‌های استانی رسیدگی به تخلفات نیز ملزم هستند تخلفات مربوط به عدم احراز هویت مشترک را در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری افزود: در صورت مشاهده اولین تخلف دفاتر پیشخوان در زمینه احراز هویت مشتری، پرونده و مستندات تخلف به کمیته رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می‌شود و کمیته‌های رسیدگی به تخلفات استانی موظف هستند در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی کنند.

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹

کد خبر ۱۰۴
ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی توسط دستگاههای اجرایی

پیروبخشنامه شماره ۱۵۹۵۳۴۴ مورخ 1396/۱۰/5سازمان اداری و استخدامی کشور (موضوع اجرای آزمایشی «پایلوت» ممنوعیت دریافت مدارک هویتی در استان‌های خوزستان، قم و سمنان توسط دستگاه‌های اجرایی) و آمادگی ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی در این زمینه و همچنین در اجرای آیین‌نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی به شماره ۷۷۴۰/۹۳/۲۰۶ مورخ 1396/۶/10مصوب شورای عالی اداری و ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیکی به شماره ۱۴۵/۲۰۰ مورخ 1393/۶/11مصوب شورای اجرایی فناوری اطلاعات و با رویکرد اصلاح نظام اداری،‌ تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیکی، استنادپذیری الکترونیکی، کمک به مقابله با سوءاستفاده و جعل اسناد هویتی، افزایش سلامت اداری و تسهیل ارائه خدمات به مردم، تمامی دستگاه های اجرایی برای "احراز اصالت هویت برخط" و حذف اخذ کپی مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه) مطابق بخشنامه صادر اقدام نمایند.

کد خبر ۱۰۳